Tuesday, November 29, 2016

TRUMP AIDED BY MEDIA, DISGUSTING WASHINGTON POST


DURING THE CAMPAIGN, NETWORK AND CABLE NEWS BECAME "TRUMP TV."  OF COURSE TV IS NOW "NORMALIZING TRUMP" AS THEY DID DURING THE PRIMARY AND GENERAL ELECTION.  WHAT THE WASHINGTON POST DID IN THIS ARTICLE IS DISGUSTING.

We knew that our corporate media would immediately make a shift into normalization mode, where Trump is just another politician who ran a nasty campaign and will now "heal the nation."  Newspapers such as the New York Times and the Los Angeles times are part of this process.  But the Washington Post is undermining the credibility of websites that are among the most effective opponents of the Neo-Nazi Trump.  Indeed, THE WA PO IS A DISGRACE.

Washington Post Disgracefully Promotes a McCarthyite Blacklist From a New, Hidden, and Very Shady Group

By Glenn Greenwald and Ben Norton, The Intercept
28 November 16
 
he Washington Post on Thursday night promoted the claims of a new, shadowy organization that smears dozens of U.S. news sites that are critical of U.S. foreign policy as being “routine peddlers of Russian propaganda.” The article by reporter Craig Timberg — headlined “Russian propaganda effort helped spread ‘fake news’ during election, experts say” — cites a report by an anonymous website calling itself PropOrNot, which claims that millions of Americans have been deceived this year in a massive Russian “misinformation campaign.”

The group’s list of Russian disinformation outlets includes WikiLeaks and the Drudge Report, as well as Clinton-critical left-wing websites such as Truthout, Black Agenda Report, Truthdig, and Naked Capitalism, as well as libertarian venues such as Antiwar.com and the Ron Paul Institute.
This Post report was one of the most widely circulated political news articles on social media over the last 48 hours, with dozens, perhaps hundreds, of U.S. journalists and pundits with large platforms hailing it as an earth-shattering exposé. It was the most-read piece on the entire Post website on Friday after it was published.

Yet the article is rife with obviously reckless and unproven allegations, and fundamentally shaped by shoddy, slothful journalistic tactics. It was not surprising to learn that, as BuzzFeed’s Sheera Frenkel noted, “a lot of reporters passed on this story.” Its huge flaws are self-evident. But the Post gleefully ran with it and then promoted it aggressively, led by its Executive Editor Marty Baron:
In casting the group behind this website as “experts,” the Post described PropOrNot simply as “a nonpartisan collection of researchers with foreign policy, military and technology backgrounds.” Not one individual at the organization is named. The executive director is quoted, but only on the condition of anonymity, which the Post said it was providing the group “to avoid being targeted by Russia’s legions of skilled hackers.”

In other words, the individuals behind this newly created group are publicly branding journalists and news outlets as tools of Russian propaganda — even calling on the FBI to investigate them for espionage — while cowardly hiding their own identities. The group promoted by the Post thus embodies the toxic essence of Joseph McCarthy, but without the courage to attach individual names to the blacklist. Echoing the Wisconsin senator, the group refers to its lengthy collection of sites spouting Russian propaganda as “The List.”
The credentials of this supposed group of experts are impossible to verify, as none is provided either by the Post or by the group itself. The Intercept contacted PropOrNot and asked numerous questions about its team, but received only this reply: “We’re getting a lot of requests for comment and can get back to you today =) [smiley face emoticon].” The group added: “We’re over 30 people, organized into teams, and we cannot confirm or deny anyone’s involvement.”

Thus far, they have provided no additional information beyond that. As Fortune’s Matthew Ingram wrote in criticizing the Post article, PropOrNot’s Twitter account “has only existed since August of this year. And an article announcing the launch of the group on its website is dated last month.” WHOIS information for the domain name is not available, as the website uses private registration.


More troubling still, PropOrNot listed numerous organizations on its website as “allied” with it, yet many of these claimed “allies” told The Intercept, and complained on social media, they have nothing to do with the group and had never even heard of it before the Post published its story.